Sfaturi pentru imbunatatirea serviciului de asistenta clienti

Serviciul de asistenta clienti este absolut crucial pentru cresterea oricarei afaceri. Nu conteaza daca este vorba de o companie care comercializeaza un anumit produs sau o companie care furnizeaza anumite servicii. Nu conteaza daca audienta vizata este constituita din consumatori sau alte afaceri. Daca clientii tai nu primesc asistenta dorita, se vor duce in alta parte. Toti putem face mai mult pentru pentru a imbunatati serviciul de asistenta clienti. De aceea, am enumerat cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti imbunatatesti serviciul pentru clienti si sa obtii astfel satisfactia si loialitatea clientilor.

Customer Service
Prima impresie conteaza. Prima impresie pe care si-o formeaza un client da tonul intregii sale experiente ulterioare. Prima impresie se poate forma in urma unui apel telefonic, unui e-mail sau unei vizite la sediul central al afacerii tale. Asigura-te ca incepi cu dreptul. Prezinta-te, fii pozitiv si dispus sa faci tot ceea ce trebuie pentru a fi de ajutor.  
Male butcher paying bills, working at laptop and talking on cell phone in butcher
Nu te eschiva, ascunzandu-te in mediul digital. Cu siguranta ca e-mailul poate fi solutia cea mai convenabila, insa nu te ascunde in spatele e-mailului. Fii gata sa iei telefonul si sa returnezi apelurile pe care le-ai primit.  
Waitress playing with baby of customer in cafe
Poarta-te cu clientii asa cum ti-ar placea sa fii tratat la randul tau. Intr-adevar, “se-ntoarce roata”. Asigura-te ca tratezi clientii cu acelasi respect si amabilitate cu care ai dori sa fii tratat la randul tau. O intrebare buna pentru evaluarea generala a serviciului de asistenta clienti, pe care ti-o poti pune atat tie cat si angajatilor tai, este “Daca ai fi tratat in felul acesta, ai reveni?”

customer service
Fii proactiv! Nu astepta pana cand iti cere cineva ajutorul, fii dispus sa fii proactiv si intreaba-ti clientii cu ce le poti fi de folos.
Customer Service
Tonul face muzica. Acest lucru este valabil fie ca este vorba de o convorbire telefonica, sau de un dialog fata in fata: asigura-te ca iti controlezi tonul vocii pe tot parcursul discutiei. Putem parea adesea intrerupti de la ceva important, deranjati sau suparati doar din cauza tonului cu care raspundem. Raspunde intotdeauna cu un zambet pe fata, fiind astfel sigur ca tonul tau va fi interpretat ca fiind placut si gata sa ofere ajutor.
Female architects handshaking in office
Clientii de fata au prioritate in fata apelurilor telefonice. Nu acorda niciodata prioritate unui apel telefonic inaintea unui client care sta in fata ta.
Customer Sevice
Fii dispus sa gasesti raspunsul. Clientul are intotdeauna dreptul sa primeasca un raspuns si este important sa fii mereu sincer, insa nu raspunde niciodata cu “nu stiu” decat daca continui cu “Totusi, ma voi interesa si va voi spune.”

Customer Service
Cand gresesti, recunoaste. Se intampla sa gresim. Nu vom fi niciodata 100% perfecti, asa ca fii intotdeauna gata sa iti recunosti greselile, sa iti ceri scuze si sa remediezi situatia. Asigura-ti clientii ca vei avea grija de ei, reasigura-i, astfel incat, pe viitor, sa fie dispusi sa iti acorde inca o sansa.
Carpenter looking at blueprint with client
Ochii care nu se vad, nu se uita. Atunci cand te interesezi de un client, arati ca iti pasa. Creaza-ti un program de gestionare a relatiei cu clientii, cu ajutorul caruia sa poti obtine feedback de la acestia, in urma unei vizite sau a unei achizitii facute. Aceasta este o modalitate foarte buna de a castiga loialitatea clientilor.
Customer SErvice
Fa un efort suplimentar. Atunci cand te interesezi de un client, arati ca iti pasa. Creaza-ti un program de gestionare a relatiei cu clientii, cu ajutorul caruia sa poti obtine feedback de la acestia, in urma unei vizite sau a unei achizitii facute. Aceasta este o modalitate foarte buna de a castiga loialitatea clientilor.